سایت آموزش فارکس از صفر تا صد - سایت فارکس آرکا

دلیل اصلی این که معاملات فارکس برای مبتدیان دشوار است این است که بسیاری فقط برای سود مالی وارد بازار فارکس می شوند و این واقعیت را نادیده می گیرند که فعالیت در فارکس نیاز به تحقیق، پیگیری و تداوم زیادی دارد.اگر در فارکس مبتدی هستید و می خواهید حساب فارکس باز کنید، ممکن است درک اطلاعات متناقض موجود در انجمن ها و وب سایت ها برای شما دشوار باشد.

یک فرد تازه کار در فارکس باید بداند که کسب سود در این بازار می تواند دشوار باشد و اغلب معاملات ممکن است منجر به زیان مالی شود مگر اینکه به درستی مدیریت شود.در سایت آموزش فارکس از صفر تا صد و ادامه به مراحل یادگیری فارکس اشاره خواهیم کرد.

بهترین راه برای یادگیری فارکس از ابتدا برای مبتدیان

معامله در فارکس فرصتی برای کسب سود است، برای حضور موفقیت آمیز باید بدانید که این بازار چگونه کار می کند. آموزش درست خود کلید مدیریت ریسک در فارکس، تجارت سودآور و آماده سازی خود برای موفقیت در سرمایه گذاری جدید است. یادگیری معاملات فارکس می تواند آسان باشد، اما باید انتظار داشته باشید که اشتباهاتی در ابتدا اتفاق بیفتد و گرفتن درس از این اشتباهات به شما کمک می کند تا در آینده از تکرار آنها جلوگیری کنید.

وب سایت های یادگیری فارکس زیادی وجود دارند که می توانند رایگان یا پولی باشند. قبل از سرمایه گذاری پول خود، بهتر است از طریق این وبسایت ها روی دانش خود سرمایه گذاری کنید و اطلاعات خود را به مرور زمان در مورد این بازار مالی افزایش دهید.

تجارت فارکس بر توانایی درک روندها و فرصت های فوری در بازارها متکی است. بنابراین، بهترین راه برای یادگیری معاملات فارکس، تداوم یادگیری و صبور بودن است. شکی نیست که تجارت حرفه ای فارکس شما را ملزم به یادگیری و درک تمام استراتژی ها و تکنیک های مختلف می کند، زیرا این بخشی جدایی ناپذیر از یادگیری تجارت از ابتدا یا حتی یادگیری تجارت برای کسانی است که در حال معامله هستند.

توصیه می شود زمانی را صرف مطالعه در مورد نحوه عملکرد معاملات ارز، زمان معاملات بازار،سیگنال های فارکس و مدیریت ریسک برای مبتدیان کنید.

چگونه فارکس را یاد بگیریم ؟

منابع آنلاین زیادی برای یادگیری اصول تجارت فارکس وجود دارد، شرکت در دوره های آنلاین و ارتباط با معامله گران حرفه ای می تواند به شما در تسریع روند یادگیری کمک کند و همچنین به شما کمک می کند از اشتباهات رایج در معاملات فارکس جلوگیری کنید.

در اینجا به اهمیت تکیه بر افراد حرفه ای در فرآیند یادگیری فارکس برای مبتدیان اشاره می کنیم و اینجاست که حضور یک معلم یا راهنما مسیر آموزش فارکس را برای شما کوتاه می کند و کار شما را برای یادگیری راحت تر.

اگرچه ممکن است تجارت فارکس در ابتدا جذاب به نظر برسد، اما واقعیت معاملات می تواند دشوارتر از آن چیزی باشد که بنظر می رسد.بسیاری از مبتدیان به دلیل کمبود دانش پول خود را از دست می دهند و همچنین به سختی می توانند سودهای مداوم کسب کنند.

قبل از افتتاح حساب فارکس، ابتدا آموزش فارکس را فرا گیرید و به اندازه کافی برای اطمینان از تداوم خود در بازار از طریق درک عمیق مکانیسم های بازار و آشنایی با پلت فرم معاملات، آماده شوید. اگر تصمیم دارید یا قصد دارید یک حساب فارکس باز کنید، مطمئناً عوامل زیادی وجود دارد که باید در نظر بگیرید از جمله:

یک کارگزار معتبر و دارای مجوز فارکس را انتخاب کنید
پلت فرم معاملاتی را تست کنید
با انواع حساب های فارکس آشنا شوید و مناسب ترین حساب ها را برای اهداف سرمایه گذاری خود انتخاب کنید.
آشنایی با ابزارهای معاملاتی فارکس مانند اهرم، هزینه های معاملاتی و غیره.
اصول تجارت فارکس را بیاموزید.
یادگیری از تجربه از طریق خدمات موجود مانند معاملات کپی.
آشنایی با مبانی تحلیل تکنیکال و بنیادی.

در فارکس یک ارز با ارز دیگر معامله می شود،تمامی ارزها در بازار فارکس موجود هستند،بازار فارکس شامل همه کارگزاران فارکس، بانک ها، صاحبان سرمایه و غیره است.

مراحل آموزش فارکس برای مبتدیان

وقتی شروع به یادگیری فارکس می کنید و به طور خاص معاملات را یاد می گیرید، باید دانش خود را از بازار عمیق تر کنید، زیرا شکست بسیاری از معامله گران به دلیل تمرین نکردن یا یادگیری فارکس یا دریافت اطلاعات اشتباه در مورد بازار مانند سود سریع و آسان است.

تنها زمانی که جزئیات بازار را بدانید می توانید موفق شوید و سود ببرید. مراحل زیر ممکن است به شما در درک مکانیزم معاملات فارکس و شروع به کار در این بازار کمک کند :

مرحله 1: اصول اولیه فارکس و اصطلاحات اولیه را بیاموزید

برای تبدیل شدن به یک معامله گر موفق در بازار، باید اصول اولیه بازار را یاد بگیرید و با مفاهیم اصلی بازار آشنا باشید. معاملات فارکس شرایط خاص خود را دارد که هر معامله گر باید از آن آگاه باشد. برای یادگیری تجارت فارکس به عنوان یک مبتدی، معمولاً توصیه می شود که اولین تجربه شما تا حد امکان بدون ریسک باشد. سه راه برای این کار وجود دارد:

خودآموزی از طریق دوره های آنلاین
کپی استراتژی از معاملات معامله گران موفق
آزمایش عملکرد در حساب دمو فارکس

همچنین برخی از شرایط کلیدی وجود دارد که هر معامله گر باید قبل از افتتاح حساب فارکس بداند.این شامل شناخت جفت ارزها، آنچه بر ارزش آنها تأثیر می گذارد، نحوه عملکرد بازار، بهترین زمان برای معامله و مهمتر از همه، نحوه مدیریت ریسک است. در زیر، اصطلاحات اصلی در بازار فارکس را با هم مرور می کنیم:

جفت ارز
شاید اصطلاح جفت ارز یکی از اولین اصطلاحاتی باشد که زمان آموزش فارکس و آشنایی را سیگنال فارکس لحظه ای با آن برخورد خواهید کرد.به زبان ساده فارکس فرآیند خرید و فروش ارزها بر اساس ارزهای دیگر است و بنابراین جفت ارز هم شامل خرید و هم فروش می شود. به عنوان مثال، جفت EUR/USD دارای دو جزء اصلی است، جزء اول که یورو است، به عنوان ارز پایه شناخته می شود، در حالی که جزء دوم که دلار آمریکا است، به عنوان ارز مظنه شناخته می شود.

هنگامی که معامله را شروع می کنید، متوجه خواهید شد که دو چیز اصلی وجود دارد که عبارتند از قیمت فروش و قیمت خرید، که در مظنه مشابه زیر نمایش داده می شود:

EUR/USD: 1.10972 / 1.0977

که به این معنی است که خرید 1 یورو 1.0977 USD هزینه خواهد داشت، که قیمت خرید یا قیمت پیشنهادی است، در حالی که 1 یورو را می توان با 1.10972 فروخت که قیمت درخواستی است.

نقطه پیپ در بازار فارکس
پیپ به عنوان حداقل واحدی که با تغییر قیمت نشان داده می شود، تعریف می شود و یکی از رایج ترین و محبوب ترین ایده ها در بازار فارکس است. همانطور که می توانید انتظار داشته باشید، پیپ مقدار کمی از ارزش است که در قیمت معاملاتی یک ارز وجود دارد. برای مثال، با بازگشت به جفت یورو/دلار، متوجه می‌شویم که اگر قیمت از 1.1222 به 1.2223 حرکت کند، تنها یک امتیاز حرکت کرده است.

مرحله دوم: آموزش فارکس از طریق دوره ها و دوره های آموزشی

نادیده گرفتن اهمیت یادگیری یکی از دلایل اصلی عدم تداوم در بازار است.درست مانند هر سرمایه گذاری دیگری، تجارت فارکس نیز نیاز به تمرین داشته و ترکیبی از یادگیری تئوری و آموزش عملی است که معامله گر را برای موفقیت آماده می کند.

یادگیری تجارت راهی برای ثروتمند شدن سریع نیست، بلکه بیشتر شبیه یک سرمایه گذاری بلند مدت است!
با بررسی طیف وسیعی از مقالات یادگیری فارکس که روزانه از گروهی از کارشناسان تجارت در دسترس است، یادگیری فارکس را آسان‌تر کنید و دانش لازم برای موفقیت در این بازار جهانی را به دست آورید. این مقالات دارای مزایای بسیاری هستند از جمله:

یادگیری صحیح معاملات
سرمایه گذاری موفق به دانش و تجربه زیادی نیاز دارد، نه فقط سرمایه.هنگامی که تجارت فارکس را به درستی یاد می گیرید، می توانید مهارت های معاملاتی خود را افزایش دهید و تجربیات بیشتری کسب کنید که به شما کمک می کند ادامه دهید و به سود برسید.

تعهد به توسعه مهارت های خود
مهم است که به یاد داشته باشید که یادگیری فارکس فقط یک مرحله نیست، شما باید آماده باشید تا خود را با تغییرات مداوم بازار وفق دهید. هر معامله یک فرصت یادگیری جدید است،به عنوان مثال، درک شاخص های فارکس مانند اندیکاتور اصلاح فیبوناچی به شما کمک زیادی می کند تا در معاملات فارکس موفق باشید.

به طور کلی، یادگیری تجارت برای مبتدیان بدون شک مستلزم تداوم مطلق کاربران همراه با تمرین مداوم است.

مرحله سوم: اشتباهات رایج در بین مبتدیان فارکس را بیابید

مهم نیست که کدام رویکرد یادگیری را انتخاب می کنید، همیشه فرصت هایی برای بروز خطا وجود خواهد داشت. اشتباهات معاملات فارکس تقریباً همیشه اتفاق می افتد ، حتی معامله گران با سالها تجربه نیز اشتباه می کنند. بنابراین لازم نیست نگران باشید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از اشتباهات خود درس بگیرید تا در ادامه از آنها اجتناب کنید.

اما در هر صورت، می توانید با اجتناب از اشتباهات معروفی که مبتدیان مدام تکرار می کنند، در زمان و تلاش خود صرفه جویی زیادی کنید،برخی از این اشتباهات عبارتند از:

عدم انجام تحقیقات خوب : تعداد زیادی از مبتدیان در معاملات فارکس به صورت تصادفی و بدون تحقیق و مطالعه خوب در بازار وارد بازار معاملات می شوند که اغلب منجر به زیان هنگفت می شود.تحقیقات در جمع آوری و ترتیب مداوم اطلاعات نهفته است که در بازار بسیار پویایی مانند بازار فارکس بسیار مهم است.

یک بار دیگر تکرار می کنیم که آموزش فارکس نیاز به زمان و تلاش زیادی دارد زیرا بدون شک در عملیات معاملاتی موفق و به عنوان مثال مطالعه بازار به آنها نیاز خواهید داشت. ورود مستقیم شما برای تعیین زمان هایی است که بیشترین درآمد و تجارت را برای شما تضمین می کند.

تجارت جفت ارزهای غیر معمول : مشخص است که تجارت جفت ارزهای غیر معمول یا جفت ارزهای کمیاب نیز می تواند سودهایی را برای شما تضمین کند، اما این واقعیت را نافی نمی کند که تجارت این نوع جفت ها مستلزم داشتن تجربه نسبتاً عالی است.

بنابراین بهتر است محبوب ترین جفت ارزها را معامله کنید زیرا مطالعه و تجزیه و تحلیل آنها آسان تر است.

اهرم بالا : لوریج یکی از مهمترین ابزارهایی است که معامله گران هنگام یادگیری فارکس یا یادگیری معاملات با آن سروکار دارند، زیرا به شما امکان می دهد با مبالغی بیشتر از آنچه در دسترس دارید معامله کنید و شکی نیست که این گزینه برای بسیاری هیجان انگیز است، اما مبتدیان ممکن است نتوانند از مزایای اهرم به اندازه کافی بهره مند شوند و به جای بهره مندی واقعی از آن، ممکن است متحمل ضررهای بسیار زیادی شوند.

تجارت بدون برنامه : شاید تهیه یک برنامه معاملاتی قوی در فارکس چیزی باشد که هر فردی که به دنبال آموزش فارکس است، باید آن را بیاموزد، زیرا حتی اگر بازار و اصول اولیه آن و نحوه عملکرد آن را بیاموزید، اما موارد مهمی مانند برنامه معاملاتی را نادیده بگیرید. ، بدون شک ممکن است در معاملات موفق نباشید، بنابراین باید نحوه تهیه طرح های معاملاتی را بیاموزید و هرگز از دیدن نکات معاملات فارکس خسته نشوید، زیرا این نکات به خودی خود به شما کمک می کند تا بازار و ماهیت آن را درک کنید و در نهایت به شما کمک کند در این بازار سود کنید.

مرحله 4: با بهترین جفت ارزهای فارکس برای شروع آشنا شوید

اگرچه معامله گران فارکس می توانند بیش از 200 ارز مختلف را در بازار فارکس معامله کنند، اما همه این ارزها سودآور نیستند. بهترین راه برای تعیین بهترین جفت ارز برای معامله، تجزیه و تحلیل ارزهای مختلف با استفاده از استراتژی خودتان است. شکی نیست که با ادامه یادگیری و تمرین در بازار فارکس می توانید این استراتژی را خیلی راحت ایجاد کنید

معامله جفت ارزهای اصلی بهترین راه برای شروع در بازار فارکس است. با کسب تجربه بیشتر می توانید با جفت ارز های دیگر معامله کنید. اما وقتی در ابتدا جفت های کم طرفدارا را معامله می کنید، ممکن است سرمایه خود را از دست بدهید. اگر در جفت ارزهای اصلی سرمایه گذاری کنید، می توانید با درک ماهیت آنها سودهای ثابتی به دست آورید زیرا پیش بینی حرکات بازار آسان است. شاید فرآیند انتخاب بهترین جفت ارزها فرآیند چندان دشواری نباشد، بلکه می‌توانید با جفت‌های معروفی که ردیابی و تحلیل آن‌ها بسیار آسان است شروع کنید و به عنوان مثال:

1. EUR/USD
همانطور که می دانیم، EUR/USD پرمعامله ترین جفت ارز در بازار فارکس است. این جفت همچنین دارای کمترین اسپرد یا اسپرد فارکس در بازار، قابلیت پیش بینی و نوسان محدود است. این باعث می شود که به یک انتخاب عالی برای مبتدیان در تجارت فارکس تبدیل شود. همانطور که همه ما می دانیم، دلار آمریکا و یورو اروپا هر دو بخش بزرگی از اقتصاد جهانی را نشان می دهند، زیرا آنها منعکس کننده اقتصاد ایالات متحده و اروپا همراه با نفوذ آنها به اقتصاد جهانی هستند!

اصطلاح Viper به جفت EUR/USD اشاره دارد که یکی از محبوب ترین جفت های معاملاتی است.

2. GBP/USD
جفت GBP/USD به دلیل درجه نوسانی که به کسب سود کمک می کند، به عنوان دومین جفت پرمعامله در بین جفت های اصلی شناخته می شود. با این حال، باید توجه داشته باشید که نوسانات بیشتر می تواند خطرات بیشتری را نیز به همراه داشته باشد.

با این حال، بسیاری از معامله گران فارکس به دلیل سهولت تجزیه و تحلیل قیمت، آن را به عنوان جفت معاملاتی ترجیحی خود انتخاب می کنند. همچنین مایلیم به این نکته اشاره کنیم که اصطلاح “دلار” همیشه به دلار آمریکا اشاره دارد، در حالی که دلار استرالیا، کانادا یا نیوزلند با عبارات دیگری که در زیر به آنها اشاره می کنیم، اطلاق می شود.

کابل به جفت GBP/USD اشاره دارد که یکی از محبوب ترین جفت های معاملاتی است.

3. جفت دلار / ین
جفت دلار-ین به دلیل نقش برجسته ای که ین ژاپن در آسیا و دلار آمریکا در سطح جهانی ایفا می کند، یکی از پرمعامله ترین ارزها در بازار فارکس است. این جفت از نقدینگی بالایی برخوردار است، بنابراین معامله گران می توانند بدون تفاوت محسوس در نرخ ارز، آن را به مقدار زیاد خریداری کنند و بفروشند. علاوه بر این، این جفت دارای اسپرد پایین است که آن را به یکی از کم هزینه ترین جفت ها برای معامله تبدیل می کند.

“Gopher” به جفت دلار / ین اشاره دارد که یکی از محبوب ترین و نقدترین جفت های معاملاتی است.

4. جفت دلار / فرانک و بهترین زمان معاملات آن
جفت دلار (USD/CHF) یکی از مهمترین جفت های پناهگاه امن در بازار فارکس است، به ویژه در زمان عدم اطمینان بالا و افزایش نوسانات قیمت در بازار. بنابراین، زمانی که عدم اطمینان در مورد وضعیت اقتصادی یا سیاسی افزایش می‌یابد، این جفت ارز در حجم بالاتری معامله می‌شود که باعث ایجاد حالت ریسک گریزی و گرایش به ارزهای امن مانند فرانک سوئیس می‌شود.

علیرغم این واقعیت که جفت دلار-فرانک یکی از باثبات ترین جفت ارزها برای معامله است و مزایای زیادی را ارائه می دهد، معامله گران فارکس ترجیح می دهند زمانی که بازارها ثبات بیشتری دارند و ریسک پذیری بالایی دارند، سایر جفت ارزهای اصلی را معامله کنند.

5. AUD/USD
جفت AUD/USD یک انتخاب ایده آل برای استراتژی های معاملاتی بلندمدت است زیرا به دلیل ثبات قیمت و حرکات نسبتا محدود شناخته شده است. این جفت در طول معاملات آسیایی بیشتر فعال است و در طول معاملات نیویورک و لندن کمتر فعال است. دلار استرالیا به دلیل نقشی که بخش معدن و صادرات در اقتصاد استرالیا ایفا می کند، ارتباط نزدیکی با قیمت کالاهایی مانند سنگ آهن، زغال سنگ، طلا و آلومینیوم دارد.

6. دلار/کانادا
دلار آمریکا ارز پایه این جفت است، بنابراین قیمت این جفت به طور معکوس به EUR/USD و AUD/USD حرکت می کند. ایالات متحده و کانادا دو کشور همسایه هستند که حجم معاملات زیادی برای ارزهای خود دارند که نوسانات قیمت این جفت را توضیح می دهد. از آنجایی که کانادا یکی از بزرگترین کشورهای صادرکننده در جهان است، دلار کانادا تحت تأثیر تغییرات قیمت کالاها، به ویژه قیمت نفت خام است.

“Looney” به جفت USD/CAD اشاره دارد که یکی از امن ترین جفت های معاملاتی است.

7. نیوزیلند/دلار
جفت NZD/USD به دلیل تغییرات قابل توجه قیمت، بهترین گزینه برای معاملات نوسانی است. در کنار دلار استرالیا و دلار کانادا، دلار نیوزیلند نیز یکی از مهم ترین ارزهای کالایی در بازار فارکس است، به این معنی که اقتصاد در درجه اول به صادرات کالا وابسته است. بنابراین تحرکات آن متاثر از تغییرات قیمت مواد اولیه مانند فلزات گرانبها، نفت، محصولات کشاورزی، لبنیات و غیره است.

“کیوی” به NZD/USD اشاره دارد که یکی از محبوب ترین جفت های تجاری است.

مرحله پنجم: اهمیت تحلیل تکنیکال و بنیادی

معامله گران فارکس بازار را با استفاده از دو روش اساسی تجزیه و تحلیل می کنند. یکی تحلیل تکنیکال و دیگری تحلیل بنیادی. هر دو تحلیل تکنیکی و بنیادی فارکس شامل استراتژی‌ها و رویکردهای معاملاتی بسیار متفاوتی است که بینش‌های متمایزی را برای حمایت از تصمیمات معاملاتی، از جمله زمان ورود یا خروج از معامله، ارائه می‌دهد.

1. تحلیل تکنیکال به پیش بینی تغییرات قیمت در آینده کمک می کند
تحلیل تکنیکال مستلزم تجزیه و تحلیل حرکات گذشته مانند قیمت ها، حجم ها و روندها و پیش بینی حرکات آتی قیمت بر اساس این اطلاعات است. با تجزیه و تحلیل عملکرد قیمت، تحلیلگران می توانند بهتر پیش بینی کنند که چه اتفاقی در بازار خواهد افتاد. یک معامله گر فارکس باید بتواند مهم ترین شاخص های فنی را که برای تعیین روند قیمت استفاده می شود، شناسایی کند.

چگونه تحلیل تکنیکال فارکس را یاد می گیرید؟
منابع زیادی را می توان به صورت آنلاین پیدا کرد تا ضمن یادگیری تجارت فارکس، اصول تحلیل تکنیکال را به شما آموزش دهد. می توانید با گذراندن دوره های آنلاین و دنبال کردن معامله گران حرفه ای، روند آموزش فارکس را تسریع کنید.

درک اصول اولیه و اعمال آنها در حساب معاملاتی آزمایشی بهترین راه برای یادگیری تحلیل تکنیکال معاملات فارکس است. راه دیگر یادگیری این است که از معامله گران حرفه ای کپی کنید تا زمانی که دانش کافی برای تجارت خود نداشته باشید.

2. تجزیه و تحلیل بنیادی به تجزیه و تحلیل شاخص های اقتصادی که بر نرخ ارز تأثیر می گذارد کمک می کند
برخلاف تحلیل تکنیکال که از نمودارها برای شناسایی روندهای زیر استفاده می کند، تحلیل بنیادی از داده های اقتصادی، سیاست های مالی و رویدادهای اقتصادی برای شناسایی روندها استفاده می کند. تحلیل بنیادی شامل تجزیه و تحلیل نیروهای اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است که ممکن است بر قیمت یک ارز تأثیر بگذارد.

مرحله ششم: درک هزینه های معاملاتی

قبل از شروع تجارت فارکس، باید بدانید که هر معامله ای که در بازار انجام می دهید هزینه متفاوتی دارد. این هزینه به عنوان کارمزد معاملاتی شناخته می شود و شامل اسپرد، کمیسیون یا بهره یک شبه می شود. عدم اطلاع از هزینه های معاملاتی می تواند سود بالقوه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بر عملکرد سبد سرمایه گذاری شما تأثیر منفی بگذارد.

انتخاب یک کارگزار معتبر فارکس تضمین می‌کند که معاملات با قیمت‌هایی که انتخاب می‌کنید، با اسپرد و کمیسیون کمتر انجام می‌شوند. قبل از افتتاح حساب فارکس حتماً هزینه های معاملاتی کارگزار را بررسی کنید.

مرحله 7:انتخاب یک پلت فرم معاملاتی 

شاید آموزش فارکس یک سفر طولانی باشد و در پایان آن در صورت انتخاب یک پلت فرم معاملاتی غیر قابل اعتماد و بی کیفیت، استراتژی های شما ممکن است موفق نباشند. زیرا بدون شک پلتفرم معاملاتی یکی از مهم‌ترین اجزای بازار فارکس است و شاید نیازی به ذکر این نکته نباشد که یادگیری فارکس به صورت عملی که باید شامل انتخاب یک بازار معتبر باشد، ضروری است.

پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 در حال حاضر یکی از بهترین گزینه ها برای انجام معاملات فارکس است.

برای دسترسی به پلتفرم معاملاتی، باید یک بروکر معتبر فارکس را انتخاب کنید تا از طریق آن معامله کنید و این ما را به یک واقعیت مهم در یادگیری فارکس برای مبتدیان از ابتدا می رساند و آن این است که انتخاب بروکر مناسب گام مهمی است که شما باید انجام دهید.

انجام درست این مراحل ضامن سرمایه شما در معاملات فارکس خواهد بود.