بهترین اندیکاتورهای فارکس - سیگنال فارکس آرکا

یکی از دغدغه های اصلی افرادی که در فارکس فعالیت می کنند این است که تصمیم بگیرند چه زمانی مناسب برای ورود یا خروج از بازار فارکس است. برای کمک به تعیین این موضوع، از بهترین اندیکاتورهای فارکس استفاده می شود که بهترین زمان برای خرید یا فروش ارز را نشان می دهد.

این اندیکاتورها به درک حرکات پیچیده بازار و همچنین در درک حرکت معاملات در حال انجام در فارکس کمک می کنند. اندیکاتور فارکس به شما می گوید چه زمانی در فارکس خرید و فروش کنید تا حساب معاملاتی شما بتواند پولساز باشد.

از اندیکاتور فارکس برای تولید سیگنال لحظه ای فارکس استفاده می شود.

در ادامه از بهترین اندیکاتورهای فارکس نام می بریم :

بهترین اندیکاتورهای فارکس

اندیکاتور موج الیوت

امواج الیوت یکی از شناخته شده ترین  شاخص ها در فارکس هستند. این اندیکاتور جایگاه بالایی در تحلیل معاملات فارکس دارد.امواج الیوت نشان می دهد که روانشناسی سرمایه گذار نیروی محرکه حرکت در بازارهای مالی است. این شاخص نتایج دقیق و سودآورتری ارائه می دهد.

بسیاری از معامله‌گران حرفه‌ای فارکس هنگام استفاده از امواج الیوت در معاملات فارکس، رویکرد زیر را اتخاذ می‌کنند:

انتخاب یک روش خاص برای تولید شمارش موج الیوت
اجازه دادن به اینکه موج الیوت به علامت “5” برسد
تایید روند
تصمیم گیری برای نقطه توقف ضرر
سفارش توقف ضرر
تصمیم گیری در مورد سود و توقف های هدف
انتخاب طرح خروج از تجارت در صورت ضرر

تحلیل موج الیوت فارکس شامل دو الگوی موج متفاوت است: الگوی پنج موجی و الگوی سه موجی. الگوی پنج موجی را می توان با پنج موج غالب دیگر یافت که شامل موج 1، موج 2، موج 3، موج 4 و همچنین موج 5 می شود.

اندیکاتور موج الیوت

الیوت ویو یک اندیکاتور حمایتی است که می تواند در کنار قرارگیری صحیح استاپ ضرر و سود، دید کلی خوبی از بازار و حرکت های بالقوه آن در اختیار شما قرار دهد. امواج الیوت باید برای تایید به جای شناسایی استفاده شود.

توالی نوسان

معامله گری نوسانی توسط آن دسته از معامله گران فارکس استفاده می شود که با سود از نوسانات قیمت معامله می کنند. معامله گران سوئینگ یک روند احتمالی را شناسایی می کنند و سپس معامله را برای مدتی نگه می دارند که از دو روز تا چند هفته متغیر است.

Swing Sequence زمانی که با موج الیوت ترکیب شود بهترین استفاده را دارد. تیم سیگنال فارکس آرکا به طور منظم از هر دو این اندیکاتورها برای تجزیه و تحلیل معاملات فارکس استفاده می کند.

نمودار زیر یک توالی 5 چرخشی را از بالا نشان می دهد. نوسان 5 یک دنباله ناکافی است زیرا یک دنباله ترمیمی باید با نوسان 3، 7 یا 11 خاتمه یابد. این روند ممکن است به دو صورت برچسب گذاری شود، اما هر دو به یک پایان منتهی می شوند: مستعد کاهش بیشتر.

اولین روش برچسب گذاری این است که نوسان 5 را جزء یک ساختار 7 نوسانی WXY دو سه در نظر بگیریم.

توالی نوسان

4 نوع استراتژی معاملاتی در توالی نوسان وجود دارد:

معکوس کردن:  تغییر جهت تغییر در جهت روند قیمت دارایی است
Retracement (Pullback) – Retracement : یک معکوس موقت قیمت در یک روند مداوم و مهمتر است که در آن قیمت به نقطه قیمت قبلی کاهش می یابد و بعداً در همان جهت به حرکت خود ادامه می دهد.
شکست : شکست شامل ورود به بازار فارکس زمانی است که قیمت در طول یک روند صعودی شکسته می شود
شکست : شکست شامل ورود به بازار فارکس زمانی است که قیمت در طول یک روند نزولی شکسته می شود.

نمودار زیر نمودار موج الیوت Nikkei (شاخص بازار سهام بورس توکیو) را نشان می‌دهدطبق نمودار، شاخص nikkei در سه موج بالا می‌آید تا سقوط را از بالا در 15 ژوئن 2021 معکوس کند و سپس روند نزولی خود را از سر بگیرد. در هر صورت پیش‌بینی می‌شود که شاخص کاهش بیشتری پیدا کند.

توالی نوسان

هنگام استفاده از Swing Sequence برای معاملات فارکس، باید مراقب باشید که به عنوان یک معامله گر از یک سبک معاملاتی پیروی کنید. از آنجایی که این سبک معاملاتی نیاز به حفظ موقعیت دارد، تغییر سبک معاملات توصیه نمی شود.

شاخص های فنی که به خوبی با Swing Sequence مطابقت دارند عبارتند از: شاخص قدرت نسبی، میانگین متحرک ساده و واگرایی میانگین متحرک همگرایی (MACD). Swing Sequence یکی از بهترین اندیکاتورهای فارکس است.

پسوندهای فیبوناچی

افزونه های فیبوناچی ابزارهایی هستند که توسط معامله گران استفاده می شود و به آنها کمک می کند تا اهداف سود را تعیین کنند. این ابزار معامله‌گران را قادر می‌سازد تا تشخیص دهند که قیمت تا چه حد ممکن است قبل از پایان عقب‌نشینی پیش برود و یکی از ابزارهایی است که در تولید سیگنال فارکس تضمینی بیشترین نقش را دارد.سطوح تمدید دوره هایی هستند که احتمال دارد قیمت معکوس شود. سطوح رایج پسوند فیبوناچی 61.8%، 100%، 161.8%، 200% و 261.8% است.

فرآیند ترسیم پسوند فیبوناچی در طول دوره صعودی به صورت زیر است:

تشخیص نقطه بالای نوسان (علامت گذاری با 1)
تشخیص نقطه پایین نوسان (علامت گذاری با 2)
اتصال هر دو نقطه 1 و 2
انتخاب سطوح سود
نمودار زیر نمونه ای از ابزار فیبوناچی است:

پسوندهای فیبوناچی

نمودار بالا یک مثال کامل از پسوندهای فیبوناچی را توضیح می دهد. فرض کنید در این نمودار در سطح اصلاحی فیبوناچی 78.6 درصد خرید کرده اید. سپس، شما باید به دنبال یک هدف سود باشید، جایی که قیمت احتمالاً به آن می رسد و از آن به بعد معکوس می شود. هر زمان که با ابزار فیبوناچی معامله می کنید، ابزارهای توسعه فیبوناچی به شما اجازه می دهد تا سطوح مختلف برنامه را تا حد ممکن سطوح هدف ممکن انجام دهید. مجموعه گسترده ای از دوره های معاملاتی آنلاین موجود است که می توانید برای یادگیری از آن ها استفاده کنید.

نمودار بالا نشان می دهد که معامله گر خریدهای خود را با 38.2% برای بازه زمانی روزانه EURJPY، با هدف بالقوه سطوح توسعه فیب 161.8% دریافت کرده است. سطح تمدید به آرامی به دست آمد و معامله گر سود برد.همچنین توجه داشته باشید که چگونه قیمت پس از لمس پسوند 161.8٪ معکوس شد.

افزونه های دیگری مانند 200%، 227.2% و 261.8% نیز به عنوان سطوح هدف استفاده می شوند. با این حال، 161.8٪ رایج ترین پسوند فیبوناچی به عنوان هدف سود است. بنابراین، شانس بالاتری برای رسیدن به سطح هدف سود کامل و شانس برگشت بسیار بیشتری از آن منطقه دارد.

ردیابی های فیبوناچی

بازگرداندن فیبوناچی عوارضی هستند که توسط یک معامله گر فارکس برای تعیین سطوح احتمالی حمایت و مقاومت استفاده می شود. این سطوح حمایت و مقاومت به معامله گران کمک می کند تا نقاط ورود یا خروج از معاملات را پیدا کنند.

فرآیند اجرای اصلاح فیبوناچی شامل موارد زیر است:

شناسایی حرکت مهم به بالا/پایین
رسم فیبوناچیبه نحوی که بالا و پایین را به هم متصل می کند
انتخاب سطوح اصلاحی ممکن

سطوح کلیدی که باید به آنها توجه داشت به ترتیب 38.2% و 61.8% است. سطح 50% از نظر فنی یک سطح فیبوناچی نیست اما یک آستانه ضروری در نظر گرفته می شود.

نمودار زیر نمونه ای از بازه زمانی EURJPY D1 با استفاده از بازنگری فیبوناچی است. سطوح اصلاحی احتمالی 38.2% و 61.8% مشخص شده است.

ردیابی های فیبوناچی

توجه کنید که چگونه قیمت به سطح 61.8% فیبوناچی اصلاحی (که معمولاً “62٪” در نظر گرفته می شود) رسید و روند نزولی اولیه را به سمت نزول ادامه داد. فیبوناچی یکی از موثرترین ابزارهای معاملاتی است که در تمام جنبه های زندگی ما استفاده می شود. با این وجود، این بدان معنا نیست که باید از ابزار اصلاح فیبوناچی به عنوان تنها نقطه تلاقی برنامه معاملاتی خود استفاده کنید. استفاده از فیبوناچی در ارتباط با چندین تلاقی دیگر می تواند بسیار سودآور و سودمند باشد!

خطوط روند

خطوط روند ساده ترین و رایج ترین شکل تحلیل تکنیکال در معاملات فارکس هستند. همچنین یکی از شاخص هایی است که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد . هنگامی که قیمت ارز در یک الگوی زیگزاگ حرکت می کند اما از یک تصویر بزرگتر از جهت خاصی پیروی می کند، یک روند رخ می دهد و می توان آن را تشخیص داد.

خطوط روند، پایین‌ترین قیمت‌ها را در یک روند صعودی و اوج‌های قابل توجه را در یک روند نزولی به هم مرتبط می‌کنند.

3 نوع خط روند وجود دارد:

1. روند صعودی (پایین ترین سطح)

2. روند نزولی

3. روند جانبی (محدوده)

خط روند اگر شیب بیشتری داشته باشد کمتر قابل اعتماد می شود
خطوط روند شاخص های عالی فارکس هستند. با کمی صبر، معامله گران می توانند بهترین بهره را از این اندیکاتورها ببرند. هنگام استفاده از خطوط روند، یک نکته مهم معاملاتی این است که در طول خطوط روند صعودی خرید کنید و در طول خطوط روند نزولی بفروشید.

نمونه هایی از خرید در روند صعودی و فروش در خطوط روند نزولی :

خط روند نزولی :

خط روند نزولی

خط روند صعودی :

خط روند صعودی

خطوط روند نوعی حمایت و مقاومت هستند. شکسته شدن خط روند، نشانه تغییر روند است. خطوط روند یکی از بهترین اندیکاتورها برای معاملات فارکس محسوب می شوند.

همبستگی های ارزی

همبستگی ارزی آماری است که نشان می دهد چگونه دو متغیر با یکدیگر ارتباط دارند. از آنجایی که ارزها به صورت جفتی قیمت گذاری، مقایسه و تجزیه و تحلیل می شوند، همبستگی آنها در معاملات قابل توجه است. هرچه این همبستگی قوی تر باشد، آنها با هم تراز بیشتری دارند.

درک همبستگی بین ارزها برای شما به عنوان یک معامله گر حیاتی است.

همبستگی بین ارزها دو نوع است:

همبستگی مثبت – به این معنی که که جفت ارز در یک جهت حرکت می کند
همبستگی منفی -به این معنی که جفت ارز در جهت مخالف حرکت می کند

نمودار زیر جفت ارز را نشان می دهد که همبستگی های مثبت و منفی را منعکس می کند:

همبستگی های ارزی

در اینجا می توانید همبستگی منفی بین EURGBP و GBPUSD را مشاهده کنید. در سمت چپ نمودار، می توانید ببینید که چگونه GBPUSD و EURGBP به طور همزمان در حال تجمیع هستند. علاوه بر این، سمت راست نشان می دهد که چگونه حرکت ارزها به طور منفی و همزمان اتفاق می افتد.معامله گران می توانند با در نظر داشتن نحوه حرکت دسته دارایی دیگر یا جفت ارز فارکس از این همبستگی ها استفاده کنند.

همبستگی به معامله گران فرصتی برای دستیابی به سودهای هنگفت ارائه می دهد. قرائت همبستگی از منفی 1 (100-) تا مثبت 1 (100+) متغیر است. قرائت همبستگی 0 نشان دهنده عدم وجود همبستگی است.

جدول همبستگی زیر همبستگی بین ارزهایی را که در دنیا خرید و فروش بالایی دارند نشان می دهد:

یورو/دلار آمریکا GBP/USD USD/CHF USD/JPY EUR/JPY USD/CAD
یورو/دلار آمریکا 1 0.83 -0.54 -0.09 0.79 -0.68
GBP/USD 0.83 1 -0.39 -0.05 0.66 -0.66
USD/CHF -0.54 -0.39 1 0.48 -0.17 0.20
USD/JPY -0.09 -0.05 0.48 1 0.52 -0.11
EUR/JPY 0.79 0.66 -0.17 0.52 1 -0.65
USD/CAD -0.68 -0.66 0.20 -0.11 -0.65 1
AUD/USD 0.48 0.53 -0.09 0.15 0.5 -0.73

معامله ارزهایی که در جهت مخالف حرکت می کنند منجر به صفر شدن جفت می شود. بنابراین، معامله چنین جفت ارزی توصیه نمی شود. همبستگی ارز توسط معامله گران برای محافظت و مدیریت ریسک های خرید موقعیت های جفت ارز مشابه استفاده می شود.بازار فارکس بی ثبات است و عوامل متعددی روزانه بر آن تأثیر می گذارد، ترفند کسب سود در این بازار درک همبستگی بین ارزها است. همبستگی ارز یکی از پرکاربردترین اندیکاتورهای فارکس است.

نتیجه :

فارکس یک بازار جهانی غیرمتمرکز برای تجارت ارز است.این بازار نرخ ارز را برای هر ارز تعیین می کند. مانند بازار سهام، این بازار نیز بسیار پیچیده با پتانسیل عظیم برای سود و زیان است. در این مطلب از بهترین اندیکاتورهای فارکس نام بردیم. این اندیکاتورها هر دو توسط معامله گران حرفه ای و معمولی استفاده می شوند.استفاده از ابزارها و شاخص های ذکر شده در بالا، معامله گران را قادر می سازد تا تصمیمات آگاهانه ای برای سرمایه گذاری خود بگیرند.